reklama

Vianoce v indianskej rezervacii

Vsetko sa zacalo uz pred par tyzdnami, ked bolo jasne, ze Indiani dostanu svoje Salazar peniaze od americkej vlady. Vsetci zacali byt ako keby o trosku viac stastnejsi, aj ked skeptici upozornovali, ze este nie je uplne iste, ze Indiani dostanu peniaze, ktore dala americka vlada kazdemu povodnemu kmenu v USA. Zaroven s pripravou na Vianoce zacali pribudat aj plagaty o vianocnych oslavach a kde a kedy sa budu rozdavat darceky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

V jedno krasne rano ma poprosili jedni kamarati, aby som ich zobral na druhu stranu rezervacie, lebo sa tam budu rozdavat darceky pre deti. A tak som za 5 osem trubil pred ich domom a odviezol som ich na miesto, kde sa rozdavali darceky. Ked som prechadzal cez rez, tak som bol soknuty, kolko vela aut o osmej rano moze byt v rez. Este nikdy som nevidel taku premavku. Vsetci smerovali do miestnej telocvicne, ktoru volaju community centrum, kde kazdy memeber kmena dostal 750 dolarovy sek a bolo jedno ci ma 3 mesiace alebo 99 rokov. Takze vacsina deti nesla do skoly, ale isli s rodicmi, ktori ich potrebovali pri vyberani peniazkov. Ja som nabehol do telocvicne, aby som sa pozrel, kolko tam je ludi, a bolo zaujimave vidiet o osmej rano ludi, ktorych som v dennych hodinach este nevidel. Vsetci vysmiati a ako jedna velka rodina sa hrnuli z telocvicne do malej pobocky americkej banky, ktoru museli asi po hodine zavriet, lebo sa tam prepadla dlazka od toho, kolko ludi tam stalo v rade. Takze od vtedy mame zavretu banku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nasledujuce dni sa samozrejme nechodilo do roboty, aj ked boli normalne pracovne dni, sice niektori zodpovedni predsalen isli. Vacsina Indianov odisla z rezervacie do okolitych miest a sialene nakupovala. Ja som pomohol Chadovi a Sheryl a zobral som ich do velkeho mesta, ktore je od nas asi 3 hodiny, aby si mohli kupit pracku. Uz im dva mesiace nefunguje pracka a tak cely dom, respektive celu dlazku mali pokrytu satami.

Nase vianocne darceky sme kupili vacsinou cez internet a tak nam postupne chodili domov postou a bez stresov. Takze sme vsetky darceky mali pripravene uz mesiac pred Vianocami. Ale aby nam nechybal stres pred Vianocami, tak sme mali rusno v zbore. V piatok vianocna party pre mladez a ako to uz byva v rez, vsetko bolo inak ako sme si naplanovali. Chceli sme mat veceru v zbore, ktoru mala navarit nasa pastorka, lebo sa mi sama ponukla, len mi zabudla povedat, ze to nebude stihat. Co som zistil v piatok rano, ked mi hovorila, ake ma plany a ja som pochopil, ze asi sa tam nezmesti varenie pre Switch. Takze sme isli do mesta, kde som vsetkych pozval na co ine ako fastfood a potom sme isli do maleho spiaceho mestecka zvaneho Chamberlaine, kde sme sa vozili autom a ked sme nejakeho zbludilca videli ist po ulici, zastvili sme auto, vsetci vybehli, zapriali vesele Vianoce a dali mu darcek. Nabehli sme aj do miestnej restauracie, kde sme si vysluzili potlesk. Potom som mojim deviatim mladeznikom dal baliky cukrikov a oni sa rozhodli, ze ich pojdu rozdat. A tak sa rozbehli a obdarovali kazdeho stastlivca na benzinke. Pred mesiacom som zacinal s dvoma chalanmi a ja som si dal ciel, aby nas bolo desat do januara. A naposledy nas bolo devat. A uprimne, neviem co robim, ze sa tym mladym ludom chce travit cas v piatok vecer so mnou. Cele to je o Bohu a jemu patri slava za to. Barca zazila nieco podobne s planovanim, ked v nedelu mala naplanovanu besiedku a samozrejme cele sa to pomenilo. Ale zakladna myslienka ostala, oslavovali sme Jezisove narodeniny, spievali sme Happy Birthday a mali sme tortu pre Jezisa, ktoremu sa nic neuslo. Pomaly sa ucime, ze v rezervacii sa nemozme spoliehat na plany, aj ked su potvrdene zo vsetkych stran, lebo aj tak sa nieco zmeni. Niekto umrie, alebo je vichrica a -25 pod nulou, alebo ludia proste zabudnu na to, co slubili, ze urobia.
Po nedeli nastal oddychovy cas, Barca mala napecene vsetky mozne druhy standarnych slovenskych vianocnych kolacikov. Kapustnica bola hotova, udene maso tiez, zemiakovy salat sa dorabal a nachystana bola aj ryba, ktoru som chytil asi pred mesiacom, ked este bola iba 0, teraz je u nas -20 a to uz nie je velka sranda stat pri rieke a chytat rybycky. Takze este aj rybu sme mali, co ani na Slovensku nemavam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre nas na Slovensku je 24.12 sviatocny den, ked oslavujeme Vianoce, respektive Jezisove narodky. Tu v USA je to normalny den, ked ludia este chodia do prace a dokupuju darceky. Takze o druhej ku nam dosiel jeden nas priatel z rez v monterkach a posedel si u nas do piatej a vykecaval a nechcelo sa mu odist. A to sme mali este naplanovane, ze pojdeme o stvrtej poobede na navstevu za Chadom a Sheryl. Takze sme sa ku nim dostali az o siestej vecer a v klasickom bordeli sme im teda dali nejake drobnosti, ktore sme pre nich mali a oni nam tiez nieco dali. Potom sme odcvalali na nasom koni domov a vsetko sa rozbehlo. Modlitba, vecera a darceky a zrazu bolo pol dvanastej a nase male deturence boli stale hore a tak sme ich uspali a potom som este pockal do tretej rano aby som mohol nazivo hovorit so vzacnymi ludmi z Bratislava City Church, ktorym sme “zavinsovali” krasne sviatky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

25.12 je pre Americanov sviatocny den, ked oslavuju Vianoce, respektive Jezisove narodky. My sme ho prespali, prelezali a deti sa vyhrali s novymi hrackami.

Takze take boli nase Vianoce. Nebolo nam smutno az tak, ako som si myslel, ze nam bude, respektive tym, ze to bolo take rusne, tak ani neviem, ze to boli Vianoce. Jedine, co mi hovori, ze boli Vianoce, je moje nazrane brucho a fejkovy plastovy stromcek vedla mna.


Uzite si este sviatky a nech zazijete pokoj, ktory iba On vie dat.

Roman Hawran Lacho

Roman Hawran Lacho

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obycajny chlapec z Bratislavy, ktory si zije svoj sen. Robim dobrovolnika medzi Severoamerickymi indianmi, konkretne v kmeni Lakotov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu